top of page

12 טיפים, עצות זהב, לציור בצבעי מים

  • נירית סגל
  • לפני 7 ימים
  • זמן קריאה 2 דקות

ביקשתי מאירנה ספקטור

ree

לפרט כמה מהסודות שמחוללים את הקסם.

קצת ארוך, אבל כדאי לקרא ואפילו לשמור.

כמו תמיד בניתוח קסמים, המרכיבים הם פשוטים ומוכרים והקסם נוצר ... באופן שנותר קסום.

אבל אני יכולה להעיד שמתוך ההתנסות צומח קסם אחר. אישי.

אלה הדברים שאירנה כתבה, ובסוף הרשימה הוספתי דברים שאני כתבתי לעצמי ברטריט איתה.

אירנה:

• ללמוד איך לבחור מה לא לצייר — להחליט מה להשמיט כדי לשמור על פשטות ועניין

• איך להניח את הכתם הראשון — בלי לפחד, רק כדי “לפתוח את הדף”.

• מתי להשתמש בקו, ומתי לוותר עליו – ההבדל בין קו שמקיף את הכל (קו מתאר) לבין הקו שהינו בעל משמעות וערך (היהלום)

• איך להשיג תחושת עומק בלי פרספקטיבה מדויקת — דרך צבעים ושימוש בפרספקטיבה אווירית (גם נדבר על מה זה...)

• שליטה במים – כמה מים זה “מספיק” כדי להשאיר את הכתם חי ונושם.

גישה וחשיבה בציור

• לשחרר את הדיוק – להבין שהסקיצה לא נמדדת ב“נכונות”, אלא באנרגיה (מודעות למוטוריקה של הציור, איך לוחצים על העפרון, המכחול, האם יש דרכים שונות?).

• איך לשלב בין התבוננות ישירה לבין פרשנות אישית – החופש "לסדר" את הדברים בציור באופן שמתאים לנו ולא להעתיק באופן עיוור.

התובנות “לקחת הביתה”

• איך להתמודד עם רגע של תקיעות – טכניקות לשחרור כשמשהו “לא עובד”.

• איך לפתח עין מתבוננת – לראות את מה שאחרים מדלגים עליו: הכבלים, הצל, המרווחים.

• איך לעבוד לצד אחרים בלי השוואה – להפוך את העבודה המשותפת למנוע השראה, לא לחץ.

• ללמוד להנות מהתהליך ולא מהתוצאה (שתגיע בלי כל קשר...)

• להמשיך לחקור את הכלים והגישות – כי בסופו של דבר כל אחת מפתחת את הדרך והסגנון שלה וזאת המטרה...

עד כאן אירנה.

ואלה התובנות שלי, כמשתתפת ברטריט הקודם עם אירנה:

1.לא חייבים לצייר את כל שכבות העומק בפרספקטיבה. אפשר לדמות את זה לתפאורה תלת מימדית עם שורה שטוחה (פסאדה) של דמויות גזורות בחזית.

2. משהו שעזר לי מאוד – השימוש בסמלים לרכב (מלפנים, מאחור והצד), דמות הולכת-עומדת-יושבת וכפות ידיים בכמה מצבים. זה כמו איש מקלות או סמיילי, אין צורך לצייר אלא רק לסמל.

3. קוי המתאר כמעט תמיד מתחברים זה לזה. כל שכבת עומק עטופה בקו מתאר אחד.

4. אור-בגוונים קרים, צל בגוונים חמים. או להיפך, אבל באופן עקבי. זה עובד

5. הייחוד של שילוב העפרונות. לפני הרטריט עם אירנה השתמשתי בעט פיילוט כדי לצייר קוים, ואני עדיין אוהבת את הרכות שבה הוא נע על הדף, אין על פיילוט, אבל עיפרונות אקוורל צבעוניים משתלבים באופן יותר הרמונלי ואינטגרלי בציור אקוורל.

גיליתי שגם העפרונות הפשוטים ממקס סטוק עושים עבודה מצוינת.

 
 
 

תגובות


bottom of page