top of page

10 טיפים, עצות זהב, לציור בצבע (דברים שלא לומדים באוניברסיטה)

  • נירית סגל
  • לפני 7 ימים
  • זמן קריאה 2 דקות

דברים שלמדתי מ Tamara Berlin :

היו לנו הרבה רטריטים יחד, לתמרה ולי, פסטל, גואש, בארץ, בחו"ל - ובכל רטריט אני לומדת דברים חדשים.


ree

ביקשתי מתמרה לרכז כמה עצות זהב, דברים שלא לומדים באוניברסיטה אלא בשנים של ציור

(ואולי נכון יותר 'הצעות זהב' כי באמנות תמיד אפשר גם להיפך)

תמרה:

1. כדאי להתחבר רגשית לציור לפני שמציירים אותו. להקדיש זמן לבחירה ולהתחברות.

2. אם משהו בצבעוניות לא עובד בציור, כדאי לוודא שהפלטה נקייה. לפעמים ציור ״בוצי״ הוא תוצאה של פלטה לא נקייה.

3. יצירת אנדרפיינטינג מקלה על תהליך העבודה וגם עוזרת להתמודד עם “חרדת הדף הלבן״.

4.כדאי להתחיל בגוונים בינוניים וכהים ואת הבהירים להשאיר לשלבים אחרונים של הציור. (נכון לפסטל, גואש, שמן, אקריליק, באקוורל למשל זה עובד הפוך)

5. שווה לתכנן נקודת מיקוד בציור כדי לצור עניין!

6. זה לא הצבע, זה הגוון! יצירת גוונים (values) נכונים חשובה יותר מיצירת צבעים נכונים.

7. וזה לא רק הגוונים – אלא היחסים והיחסיות. ציור מוצלח בנוי על יחסים בין הצבעים. כלומר, פחות חשוב להגיע לצבע ספציפי, אלא ליחסים הנכונים בין כל הצבעים.

8. תתבוננו ביום יום על אור וצבעים. למשל, איך נראה בניין לבן בשעת הזהב? ההתבוננות בסביבה היום-יומית, תקפיץ מאוד את יכולות הציור

9. כדאי לבנות ציור מכללי לפרטים.. כמו פירמידה

10. אני ממליצה בחום לצור לפני כל ציור ״thumbnail sketch” רישום קטן שעוזר לתכנן קומפוזיציה וטונאליות. זה עושה סדר ומונע המון ״תקלות״ בציור.

ועוד משהו שלמדתי פעם מתמרה -

כשמציירים מהתבוננות בחוץ, נורא קל לאבד את זה. הסביבה מלאה פרטים וכל פרט יפה ממשנהו, ופשוט קשה לבחור -

אז מה שלמדתי מתמרה עובד ככה. אני אומרת לעצמי בקול רם. שומעת את עצמי אומרת:

"עכשיו אני מציירת הר שמצל על בית", "עכשיו - אישה שותה קפה בבית קפה" "עכשיו - קערת תותים בשמש בין ערביים" – זה עוזר לי לזכור מה העניין בכל ציור. וכל מה שלא שייך לאותו עניין נשאר מחוץ לתמונה.

אבל ההמלצה הכי חשובה - לבוא לסדנאות ולרטריטים של תמרה ולהתנסות שוב ושוב ושוב

 
 
 

תגובות


bottom of page